Τμήμα Συστημάτων Ενέργειας ♦ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας • Συγκρότημα Γαιόπολις • Λάρισα • g-energy@uth.gr

twitter 312464 640 linkedin facebook

Γενικά στοιχεία

Τμήμα Συστημάτων Ενέργειας
Τμήμα Συστημάτων Ενέργειας
Προπτυχιακό
ΜΣΕ4760
7ο εξάμηνο
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα

Αυτοτελείς δραστηριότητες (ώρες/εβδ.)

4
0
0
5

Άλλα γενικά στοιχεία

Υποβάθρου
Ελληνικά
Όχι
https://eclass.uth.gr

Μαθησιακά αποτελέσματα

Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στις βασικές έννοιες της καινοτομικής δραστηριότητας και επιχειρηματικότητας, καλύπτοντας επίσης τα κύρια εργαλεία για την ανάλυσή τους στο πεδίο του καινοτομικού σχεδιασμού.

Οι φοιτητές που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς το μάθημα θα έχουν αποκτήσει καλή κατανόηση και γνώσεις των κύριων ιδεών, ιδιοτήτων, και εργαλείων ανάλυσης στην περιοχή της καινοτομικής δραστηριότητας και επιχειρηματικότητας. Για παράδειγμα, θα είναι σε θέση να:

  1. Να κατανοήσουν και να εμπεδώσουν τις βασικές έννοιες της επιχειρηματικής στρατηγικής και της καινοτομίας.
  2. Να εντοπίζουν την επιχειρηματική ευκαιρία και να λειτουργούν σύμφωνα με τους κανόνες καινοτομικής ανάπτυξης και επιχειρηματικού σχεδίου.
  3. Να αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν τα κύρια σημεία της επιχειρηματικής πρακτικής και του επιχειρηματικού σχεδιασμού.
  4. Να αναγνωρίζουν να εφαρμόζουν και να διαχειρίζονται τη διαδικασία της καινοτομίας σχετικά με την ανάπτυξη νέων (καινοτόμων) προϊόντων.
  5. Να αναγνωρίζουν το περιβάλλον της αγοράς, τις αρχές και τους προσδιοριστικούς παράγοντες που το διέπουν.
  6. Να σχεδιάζουν, να οργανώνουν και να διαχειρίζονται τις επιχειρηματικές διαδικασίες ως το αποτέλεσμα της επιχειρηματικής στρατηγικής και καινοτομίας.
  7. Να προβαίνουν σε μέτρηση και αξιολόγηση των επιχειρηματικών παραμέτρων και κανόνων.
  8. Να αξιολογούν τους δείκτες απόδοσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας και να την καινοτομία σύμφωνα με τις σύγχρονες πρακτικές του επιχειρείν.
  9. Να είναι ενήμεροι για τους κανονισμούς και τις διατάξεις που αφορούν την επιχειρηματική πολιτική σε εθνικό ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο
  10. Να καταστρώνουν στρατηγικές επιχειρηματικού σχεδιασμού με βάση σύγχρονες τεχνικές και παραμέτρους.
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Το κόστος έναρξης της επιχειρηματικής δραστηριότητας και η χρηματοδότησή του - Δείκτες απόδοσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας - Ανάπτυξη προγράμματος προώθησης, διαφήμισης και δημόσιων σχέσεων.
  • Προϊον : Η πολιτική-Η καινοτομία-Η μοναδικότητα, Χρηματοδοτικός Σχεδιασμός.
  • Εντοπισμός-Προσέλκυση ομάδων-στόχων των καταναλωτών - Εξειδικευμένα τμήματα καταναλωτών (οι κόγχες της αγοράς) - Μεθοδολογία αναγνώρισης ενός εξειδικευμένου τμήματος αγοράς.
  • Η Νέα Επιχειρηματικότητα-Έλεγχος Επιχειρηματικής Δημογραφικής Εξέλιξης.
  • Επιχειρηματικές Δεξιότητες : Λογιστική και Κοστολόγηση, Προώθηση Πωλήσεων και Τιμολόγηση - Ποιότητα προϊόντος.
  • Κοινωνική & περιβαλλοντική ευθύνη των επιχειρήσεων.
  • Διαχείριση επιχειρηματικού κινδύνου - Η Διαχείριση πόρων & ικανοτήτων - Στρατηγική και Ανταγωνισμός.
  • Το επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον - Επενδυτικό σχέδιο και επιχειρείν - Επιχειρηματική βιωσιμότητα και ο επιχειρηματικός σχεδιασμός.
  • Ιδέα και καινοτομικός σχεδιασμός - Στρατηγικές διαχείρισης της καινοτομίας-Ευρεσιτεχνία - Από την αναγνώριση της «ευκαιρίας» στην επενδυτική απόφαση.
  • Τα χαρακτηριστικά της καινοτομίας-Μέθοδοι προσέγγισης- Ο εντοπισμός των επιχειρηματικών ευκαιριών - Το πλεονέκτημα και ο κίνδυνος του καινοτομικού “επιχειρείν”.
  • Ιστορία και θεωρία της επιχειρηματικότητας- Κοινωνία και Επιχειρηματικότητα.
  • Το μάθημα καλύπτει τα τυπικά εισαγωγικά θέματα στις βασικές θεωρητικές έννοιες της επιστήμης και τεχνολογίαε των υλικών και τα βασικά εργαλεία για την ανάλυσή τους. Πιο λεπτομερώς, το μάθημα καλύπτει τα παρακάτω:
  • Νέες μορφές οργάνωσης της εργασίας και της μικρής επιχειρηματικότητας. Ανάλυση και υποβολή πινάκων επιχειρηματικών σχεδίων.
  • Εκπόνηση επιχειρηματικών Σχεδίων – Αξιολόγηση – Βαθμολόγηση-Ανάλυση Νεκρού Σημείου, Εκπόνηση Μελετών.
  • Νεανική – Γυναικεία Επιχειρηματικότητα - Πράσινη Επιχειρηματικότητα.
  • Εθνική - Ευρωπαϊκή Νομοθεσία για την Επιχειρηματικότητα.

Διδακtικές και μαθησιακές μέθοδοι

Πρόσωπο με πρόσωπο (διαλέξεις).
  • Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης “Open eClass” του πανεπιστημίου (http://eclass.uth.gr).
  • Εν εξελίξει αναβάθμιση στην πλατφόρμα ανοιχτών μαθημάτων του πανεπιστημίου.

Οργάνωση διδασκαλίας (ώρες/εξάμηνο)

52
10
10
78
150

Αξιολόγηση φοιτητών

Τα παρακάτω χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των φοιτητών (με κατάλληλα βάρη):

  1. Τελική Γραπτή Εξέταση:
    • Επίλυση προβλημάτων.
    • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  2. Γραπτή Εξέταση Προόδου:
    • Επίλυση προβλημάτων.
    • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  3. Εργασία στο Σπίτι:
    • Επίλυση προβλημάτων.
    • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία